tisdag 8 maj 2012

Matti och jag

Idag har jag suttit i telefon med Soneras kundtjänst mest hela dagen. Matti och jag är bästa vänner nu.

Och på tal om det så kan jag för övrigt meddela att man inte får service på svenska på Sonera. Första gången jag tryckte på "2" för svenska frågade dom artigt om jag kan prata finska, och andra gången jag gjorde det satt jag i telefonkö och lyssnade på en 20-sekunders syntslinga på repeat i 10 minuter före samtalet bröts och jag fick börja om från början. Den här gången tryckte jag på "1" och fick tala med en robot som försökte ta reda på vad mitt problem var genom att med sin sympatiskt metalliska stämma be mig berätta om mitt problem. Jag kan meddela att man blir lite ställd när R2-D2 ber en förklara med några ord vad man har för problem så skall han se om han kan hjälpa. Tyvärr kan jag också meddela att roboten inte heller pratar svenska.

Å andra sidan har jag en superbra idé om psykologhjälp via telefon med en robot med sympatisk röst som ber dig berätta om dina problem och lyssnar utan att avbryta. Jag kommer att bli stenrik!

Men lyckligtvis lyckades jag ändå baka bullar medan Matti och jag flätade varandras virtuella hår och bondade över fabriksinställningar på digiboxen. Digiboxen lär vi nog inte få igång idag mera, men åtminstone blev bullarna bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar