fredag 30 december 2011

Jag ger oss en 4% överlevnadschans

Idag reser M och jag till Prag för att träffa en vän till mig. Vi spenderar nyåret där, sedan tar vi tåget till Magdeburg och sover där en natt, och sedan tåget till Berlin och spenderar ett dygn där. Till sist flyger vi hem på tisdag kväll.

Roligt skall det ju bli. Om vi överlever.

Jag har räknat ut alla olika sätt som vi kan råka illa ut på under vår resa.

Flygen: vid start, landning, och däremellan. Terrorister, gäss, ankor, svanar, hönor och annat fjäderfä i motorn. Ungar med sådana där laser-funderingar och trötta piloter. Matförgiftning, sugkraften i wc-stolarna och vingar som faller av.

Bussresorna: Lösa däck, fulla chaufförer, galna chaufförer och dåliga chaufförer. Regn, snö, snöblandat regn och slask. Kraftiga vindar och hala vägar. Kvistar, träd, stolpar, djur och diverse husgeråd som flyger omkring i vinden och landar på vägen. Ogiltiga biljetter och den tjeckiska polisen.

Tågresorna: Löv, is, snö, vatten eller uteliggare på spåret. Lösa vagnar, dåliga bromsar och virriga chaufförer som kör vilse. Rånare, mördare och idioter på tåget. Ogiltiga biljettter och den tyska polisen.

Prag: Gamla fallfärdiga byggnader. Felriktade nyårsraketer, förvirrade turister och floden. Missvisande skyltar på konstiga språk och våldsamma tiggare. Min vän visar sig vara yxmördare, vårt hotellrum fullt av kackerlackor och stadens invånare bränner utlänningar på bål.

Tyskland: Tyskarna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar