torsdag 5 december 2013

Att hitta gamla vänner

Snart är det jul..

Tänk att tiden går så fort. Efter en evighetslång sommar och höst då vi väntat och väntat och väntat lite till, bor vi äntligen på fina Medvinden, och nu flyger tiden iväg snabbare än jag kan hänga med.

Trots att vi ännu bor bland flyttlådor och allmänt kaos, så blir det här mer och mer hem för var dag som går. Jag vet exakt var golvet kommer att knarra när jag går genom vardagsrummet. Jag vet vilken strömbrytare som går till vilken lampa. Jag vågar lita på att bilen faktiskt ryms in i garaget, fast det är lika trångt varje gång.

Och jag ser stjärnorna. Efter nio år i Åbo ser jag stjärnorna på himlen igen. Det finns inga starka stadsljus som bleker natthimlen och gömmer stjärnorna bakom en ridå av konstgjort ljus. Nej, där är dom, precis där jag lämnade dem för nio år sedan.

Och snart är det jul.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar