tisdag 3 december 2013

Hjälp sökes

Martin imponerade stort igår med att hämta spikpistol och kompressor från mamma och pappa och slå upp listerna på väggen, men sedan när vi skulle börja på nästa projekt var det tvärt stopp. De senaste veckorna har vi byggt ihop 14 IKEA-produkter och genom en nästintill darwinistisk process har vi lärt oss att om IKEAs bygginstruktioner säger att man skall vara två, då skall man vara två. Om den säger att man behöver två olika skruvmejslar, en hammare och insexnyckel, då är det precis det man behöver. Om den säger att man skall offra en höna och hoppa på ett ben medan man bygger, då söker man fram en höna. Så är det bara.

Men nu säger bygginstruktionen att vi behöver vara tre glada gubbar för att bygga ihop vår bokhylla. Varifrån skall vi hitta en lättlurad tok som frivilligt hjälper till att skruva ihop världens jobbigaste möbel? 


Dessutom behöver vi tydligen ett vattenpass. Jag skämdes nog lite när jag insåg att vi inte äger ett vattenpass. Nu när jag tänker på saken är det tveksamt om jag ens hittar en blyertspenna bland lådorna just nu.

Om du som läser det här nu äger ett vattenpass och känner dig manad att tillbringa en onsdag kväll i gott sällskap, svärande över en IKEA bokhylla, så lovar jag att bjuda på öl/cider/cokis/kaffe/bulla/pizza/offerhöna. Snälla? I morgon skall det byggas, vare sig vi har en tredje musketör eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar