torsdag 7 juni 2018

Två månader

På måndag blev min lilla busunge två månader gammal och igår släpade jag hela cirkusen till rådgivningen och fick nya siffror. 3995 gram väger Oskar nu, och är 53 cm lång. Vi hade dop för ett par veckor sedan, en vacker lördag där Oskar hade turen och lyckan att få ett par underbara faddrar. 



Han sover mindre på dagarna nu, och när huset tystnar på kvällarna börjar han jollra och berätta historier. Han är ganska svårflirtad ännu och ler inte så ofta, men när han väl gör det så är han det vackraste under solen.




I klädväg använder han storlek 50/56, och växer i otrolig fart. Han charmar sin storebror, som delar ut kramar och pussar och skrattar åt alla roliga ljud som Oskar gör. Han sover allra bäst i famnen, med örat mot mitt hjärta. 




Älskade barn, du är mitt lilla mirakel. I två månader har jag redan fått vara din mamma. Tack för att du kom och gjorde vår familj komplett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar