söndag 5 augusti 2018

Fyra månader

5400 gram och 59 cm och så galet söt. Risken finns att jag är partisk, men nog är ju Oskar supergullig. 



Han växer och mår bra. Som fyra månader gammal löser han ju inte direkt andragradsekvationer och dansar salsa, men han vänder sig från rygg till sida, jollrar och skrattar. Han är kittlig och tycker att Sommaren är kort är världens bästa sång. Han kan bli riktigt arg om mjölken inte serveras tillräckligt fort, men är oftast ganska glad och harmonisk.



Han sover bra om natten, vaknar bara en gång för att äta, och har så småningom börjat inse att man också kan sova på dagen när man är trött. Helst i famnen då, men ibland duger också vagnen. Han trivs bäst på axeln där han kan se sig omkring, men trivs också på golvet där han ligger och försöker äta sina händer. 



I mitt sinne sitter svårigheterna med att bli gravid fortfarande stadigt kvar, för varje dag när jag kramar Oskar slår det mig igen hur otroligt lyckligt lottade vi är att ha honom hos oss nu. Han är rund och go och alldeles perfekt. 


Jag tittar på honom när han sover och njuter av varje ögonblick. Min vackra lilla pojke som nästan inte kom. Var liten en stund till, älskade barn, tiden går alltför fort. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar