torsdag 21 november 2013

God morgon och grattis!

Grattis på födelsedagen, käraste systramin!


Ibland fattar jag bara inte hur jag kan haft sån tur som fått just dig till min syster.
Jag saknar dig där borta i Helsingfors, men jag vet att du har det bra där.
Jag blir så glad varje gång du ringer när du går hem från jobb och vill ha någon att prata med,
och jag ler när Skype ringer och du behöver IT-stöd. 
Jag blir så lycklig varje gång du säger att du är på väg till Pargas och hälsa på,
och jag älskar att skratta så jag gråter när vi sitter vid matbordet där hemma hos mamma och pappa 
och för en stund, är allt som förr.

Men just nu är jag ändå allra gladast för att det är din födelsedag, och det betyder att du kommer hit imorgon och kan hjälpa mig med att hitta rätt målfärg att täcka den där jäkla tapeten med. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar