söndag 10 november 2013

Lycka är...

...att blogga från eget hem.

De senaste några veckorna har varit en orgie i IKEA och ett evinnerligt Tetris med flyttlådor. Bilvägen från Bruksgatan till Medvinden har blivit längre för var dag som gått, och jag har lämnat en liten del av mig själv kvar i Pargas varje dag efter jobb. Men nu sitter jag äntligen här, på min Ingolf-stol, vid mitt Bjursta-bord, under lampan Hektar, medan Nutid, Hemnes och Metod trängs i köket i vårt alldeles egna, nya, fina hus. Hela huset är fullt av lådor som vi inte ens har hunnit se på, och det står extra möbler överallt. Tre stycken matbord lär vi ju kanske inte behöva.

Ingenting förutom internet fungerar, och nu kallar jobbveckan. Tack mamma för att du lämnade hit en massa mat, det behövdes verkligen.

Men trots att vårt hus ser ut som IKEAs fyndhörna, så är det nog otroligt skönt att äntligen vara här, på min egenhändigt ihopskruvade Ingolf-stol, i mitt nya, fina hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar