onsdag 20 november 2013

VinterNoll2

Idag var jag till Åbo efter jobb. Det kändes så vant, men ändå så fel, att svänga av för tidigt i rondellen och fortsätta förbi Ljusudda och vidare mot Åbo. I skymningen blev fyrarusningen ett ändlöst pärlband av billyktor, ansiktslösa människor i bilar utan färg och märke. I mitt anonyma mörker sjöng Kent om en iskall vinter -02, och jag tillbringade 20 minuter alldeles ensam med mina tankar och drömmar. 

På parkeringen vid Musti ja Mirri bröts förtrollningen och det var kattmat, apotek och födelsedagsgåvor som gällde. Snabbt in och ut igen. Martin hoppade på vid sitt jobb, och det blev middag på Rax. Imorgon far Martin iväg på karateläger över helgen, och jag får se om jag vågar vara ensam i vårt stora, fina hus. Tur att jag har katter som jag kan skylla på när jag hör konstiga ljud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar