söndag 8 januari 2012

Morgonstund har snaps i mund

Efter tre lediga dagar har jag förskjutit min dygnsrytm med ungefär sex timmar. Rent tidszonsmässigt skulle det här placera mig någonstans i Sydamerika, men jag har då verkligen inte suttit på någon strand i Venezuela. Nej jag har läst skräpromaner och sett på dåliga filmer tills jag helt i misstag snubblat in i deras tidszon. Jag har gått och sova klockan 3 och stigit upp klockan 12, men imorgon måste jag sluta med såna fånerier. Klockan 6:20 är det väckning, vare sig det har hunnit vara natt eller inte.

Men jag har en plan. En liten sup på morgonen borde ju få fart på blodcirkulationen, och eftersom jag i princip lever på Venezuela-tid, så är ju klockan egentligen midnatt, så det är inte ens socialt oacceptabelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar