onsdag 30 september 2015

Om att se den bästa av filmer

Meg Ryan, Tom Hanks och 90-talets vackraste kärlekshistoria. Jag fastnade framför Sleepless in Seattle och nu måste jag ju se hur det slutar. Även om jag redan vet exakt hur det går. Jag har sett filmen ett dussin gånger. Spöktimmen närmar sig, och här sitter jag med datorn i knäet, katten bredvid mig och film på tv medan trollungen snällt sover i sin säng och Martin gör listor med för- och nackdelar med olika telefonmodeller.

En onsdagkväll med varm och välbekant kärlek på tv och en mjuk katt bredvid mig i soffan. Det kunde vara värre. 


3 kommentarer:

  1. Ja du kunde ha sett Jackie & Ryan istället och velat skjuta dig efteråt som jag gjorde här en dag... vilket slöseri på livstid! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lika dåligt som Alone in the Dark? :D

      Radera
    2. Nä, int ändå så! Tack och lov...! :D

      Radera