torsdag 3 september 2015

Om att lyxa till det en helt vanlig torsdag

Till min födelsedag fick jag av Martin ett presentkort till ansiktsbehandling. Idag fick jag äntligen användning för det och fick en hel timme av massage, peeling och lugnande masker i ett dunkelt rum. Det var riktigt skönt och avslappnande, och absolut något man borde unna sig oftare än en gång vart 15:e år. I höst ska jag försöka ta hand om mig själv. Nästa på listan är ett besök hos frissan. Håret har tagit illa upp av graviditeten och det hjälper inte att Oliver drar sönder de få hårstrån som finns kvar. Nu måste jag nog klippa bort ungefär 20 cm för att få fram något så när friska lockar, och ny höstfärg skulle ju vara trevligt.

Vi har haft mycket på gång de senaste dagarna. I veckoslutet kom Martins föräldrar på besök och hjälpte oss med diverse jobb här på gården. Vid garaget byggde Martin och hans pappa ett roskistak åt oss. Tyvärr har Martin och jag bara hunnit måla det blåa, och nu verkar det regna varje dag. Men så fort det blir lite uppehåll skall vi försöka måla det vita också.



De förra ägarna verkade ha ett lite slappt förhållande till målfärg. Både på garaget och på huset finns det bräder som var helt omålade. Martins snälla pappa ställde sig således på stegen med penseln i handen och fixade lite. Vissa ställen var lite svårare att nå, så då gjorde Martin en MacGyver med en kratta och lite silvertejp.


När Martins föräldrar farit hem så kom hans bror på besök istället och stannade ett par dagar. Idag begav han sig tillbaka till Kristinestad, så nu är ordningen återställd här hemma. Nu har vi några dagar tillsammans, sedan bär det åter av för Martin, den här gången till San Francisco.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar