onsdag 19 augusti 2015

Om att få nytt liv

Dränk dem, sa hon.

Jag gjorde det och nu har någonting hänt som jag aldrig i livet trodde skulle hända. I tio år har jag väntat på det här, och nu har det äntligen skett. 

Jag fick alltså rådet att dränka dem. Låt dem stå i vatten hela tiden, sa Maria på Flowers & Fantasy. Så jag vattnade och vattnade, lät dem stå i vatten i veckor, månader. Och nu blommar de! Inte bara en av mina orkidéer, utan två stycken! Mina botaniska kunskaper är obefintliga, och sannolikheten att jag överhuvudtaget skulle lyckas hålla en orkidé vid liv är vansinnigt liten. Det är inte bara en och två som jag har fått slänga efter att blommorna fallit av kan jag berätta. 

Men där står de nu i hjälpköket och blommar för fullt. Vackra exotiska bevis på att jag minsann kan följa anvisningar. Det gäller ju förstås att njuta av blommorna nu för jag lär väl få vänta tio år på att se blommor igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar