lördag 15 augusti 2015

Om att vara på tumis

Nu är vi ensamma, trollungen och jag. Halv sextiden i morse åkte Martin iväg till England. Tanken var väl nog att han skulle åka aningen tidigare än så, men det är sådant som händer med två utmattade spädbarnsföräldrar som stänger av väckarklockor i sömnen och bara vaknar till babyläten och kärnvapenkrig. Som tur har vi en baby med tidiga vanor.

Sent nästa lördag kommer han hem igen så tills dess får Oliver och jag ta hand om varandra. Jag ser till att Oliver får mat i sig, och han ser till att jag inte sover för mycket. Det är en bra arbetsfördelning tycker jag. Fast vi får nog ändå hitta på något program, tror jag, så att vi inte klättrar på väggarna här när Martin kommer hem.

Så idag packade vi ihop oss och for till Olivers momi på besök. Där fick vi mat, en tupplur och en utflykt till loppis i Pjukala. Allt jag hade i plånboken var nio euro i småpengar, och det här är vad jag fick för det:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar