onsdag 5 augusti 2015

Om att göra sig av med onödiga organ

Nålar, skalpeller, sträva sjukhuskläder och en steril doft av desinfektionsmedel är vad jag har att se fram emot. Idag lägger jag mig på bordet i en operationssal i Loimaa och förhoppningsvis stiger jag upp igen en gallblåsa fattigare.

Det var i december som jag plötsligt fick så ont i magen att jag knappt kunde tänka. Jag ringde jouren vid TYKS, men fick som råd att ta en Burana och vila. Hela natten låg jag och vände och vred mig, kunde varken ligga ner eller sitta upp utan att ha ont. Nästa dag blev jag intagen på TYKS och fick tillbringa ett par nätter där. Gallblåsan var inflammerad kom de fram till efter många om och men, och jag fick starkare medicin, intravenös antibiotika och en operationstid.

Nu är tiden för operationen här. Om några minuter startar jag mot Loimaa, och hem borde jag få komma redan i kväll. För att fira min sista dag med gallblåsa så var Martin och jag ut och äta igår. Får se när jag nästa gång vågar äta pizza igen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar